De ce sa iti rezervi concediul la o agentie de turism?

Ma tot gandesc de ceva vreme de ce se tot chinuie toata lumea sa cumpere online servicii, in speta servicii turistice. Oameni buni, sunt servicii, nu sunt castraveti !

A propos de castraveti….mai deunazi am avut o clienta suparata ca a achizitionat un pachet de la „Un magazin” Tour si ulterior i s-au dat banii inapoi pe nu stiu ce motiv.

De la „Un magazin” ar trebui sa ne cumparam iaurt, salata, rosii, castraveti, in nici un caz un concediu. Asta e doar un exemplu, insa voi enumera mai jos anumite situatii care ar trebui sa ne/va puna pe ganduri stimati cititori:

Situatie reala: turist mai vechi, fidelizat apoi desfidelizat, a rezervat o cazare de o saptamana de pe cutarescu…ing.com, cam cu jumatate de an inainte, deoarece perioada concediilor la firma la care lucra se fixa la inceputul anului. Cu cateva zile inainte de a pleca in vacanta, turistul cu pricina primeste un email cum ca rezervarea dumnealui nu mai poate fi onorata. Dezamagire. Nervi. Concediul trebuia musai sa fie in acel interval.

Ne-a sunat la agentie precipitat si ne-a spus toata tarasenia, iar noi am reusit sa gasim camere la acelasi hotel, aceeasi perioada. Culmea, tariful a fost mai bun decat pe respectivul site. Ideea e ca in astfel de cazuri, chiar daca e o problema cu concediul, dai fuga la agentie sau suni agentul tau.

Trebuie sa rezolvam cumva, chiar daca stam la agentie pana la stirile de la ora 20.00 de pe Tvr 1. In cazul prezentat mai sus, clientul nu a fost ajutat de cei la care facuse rezervarea initial, ci doar a fost plimbat de la un agent de call-center la altul, fara nici un rezultat palpabil, si…de fiecare data a trebuit sa o ia de la capat cu povestea.

Stii cui ii dai banii. Chiar daca platesti factura cu cardul, cash, in euro sau in ron, cu virament sau prin Western Union, stii cui ii dai banii, ai vorbit cu cineva, stii cum il/o cheama, poti sa il/o suni direct sa vezi daca a ridicat banii, sa verifice daca au intrat banii in cont sau daca nu…. Cu agentul tau de turism poti de asemenea sa negociezi anumite termene de plata sau puteti sa stabiliti impreuna un plan de plati.

Agentul de turism cu experienta stie ce intrebari trebuie sa iti puna ca sa afle exact care e cea mai buna optiune de vacanta pentru tine si familia ta. Va sti intotdeauna ce sa iti recomande, dar mai ales cum sa afle ceea ce e mai potrivit pentru tine.

Da, ideal este sa te informezi si tu si sa vii cu oarecare idei despre ceea ce ai vrea sa rezervi si orice consultant de turism isi doreste acest lucru, insa anii de experienta il vor ajuta sa te ghideze catre cea mai buna optiune si cel mai bun tarif.

Ideea e sa primesti o solutie corecta, nu ieftina. Uneori o diferenta de 50-100 de euro poate face diferenta in satisfactia pe care ti-o va aduce produsul turistic rezervat. Agentul tau de turism va sti sa te fereasca de situatii jenante la destinatie.

Putem discuta si despre economia de timp si bani pe care o faci apeland la o agentie, mai ales daca esti o persoana activa si ocupata. Vei fi fericit sa castigi timp alaturi de persoanele iubite si sa lasi pe mana unui expert rezervarea cazarilor, biletelor de avion sau a pachetelor turistice pe care le doresti. Chiar daca le-ai gasit pe internet, e cel mai bine sa verifici cu un consultant de turism, sa ii ceri parerea si sa rezervi prin el. Ai sa fii uimit, insa de multe ori tarifele sunt mai bune la agentie.

Am mai avut o situatie interesanta pe partea de ticketing acum ceva ani, cand a erupt cel mai activ vulcan din Islanda si a dat peste cap tot traficul aerian. Toti agentii de ticketing eram pe telefoane cu pasagerii nostri si ii mutam pe alte date si zboruri pentru a nu ii pune in situatia de a sta ore in sir prin aeroporturi, si in marea majoritate a situatiilor ne-am descurcat de minune.

E extraordinar cand se intorc clientii in agentie pentru a-ti multumi ca i-ai ajutat. Si nu numai in astfel de situatii suntem aproape. Sunt multe greve ale companiilor aeriene care ingreuneaza traficul aerian si atunci facem tot posibilul pentru a gasi cele mai bune metode de a nu aduce disconfort pasagerilor.

Cred ca nu mai e nevoie sa precizez ce se intampla cu cei care si-au cumparat online biletele. Stau nervosi in aeroporturi fara a li se da raspunsuri, rezolvari….

Asta trebuie sa fie agentul tau de turism: un creator de confort, de zambete. Asta trebuie sa fie agentia ta de turism: un loc in care sa vii din concediu cu un magnet si sa bei o cafea multumit, povestind relaxat despre locurile frumoase prin care ai umblat.

Te asteptam si pe tine la Seven Travel. Ne place sa calatoresti! 🙂

Nicoleta


Lasă un răspuns